Så var det över.

Från och med idag kan jag titulera mig undersköterska. Sista betyget sätts idag. Igår var jag ut med klassen och firade, sju tappra själar som kämpat i mål av de 25 som startade utbildningen. 

Jag har under perioden jag pluggat heltid även arbetat heltid. Dessutom valde jag att skilja mig, flytta isär och så småningom sälja ett hus och flytta medan jag fortfarande gick i skolan. Det har varit sjukt slitigt, många gånger har orken varit långt nere på botten, men aldrig har jag tänkt tanken att ge upp. 

Och här är jag nu. I mål. Undersköterska. Kunde säkert gjort det bättre och fått högre betyg pm livet varit lugnare. Men likväl är jag undersköterska nu. På måndag återstår ett nationellt prov i svenska, så får jag även ett diplom från Vård och omsorgs Collage. Men det är egentligen inte nödvändigt, men jag vill göra det ändå. 

Men.. vad ska jag nu göra med all ledig tid?

Kommentarer:

1 Anna:

Stort GRATTIS! Du har verkligen kämpat, önskar dig en lugn och underbar sommar och njut av all ledig tid med dina fina barn!

Svar: Tusen tack! Önskar dig en fin sommar också. :)
Sandra Johansson

2 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Bra jobbat :). Sen vet du "gjort det bättre" du har gjort det BÄSTA, jag kände så väl igen mig i den där meningen för så där känner jag alltid när jag presterat "kunde gjort det bättre". Varför tänker man så? Klankar ner på något man gjort med blod, svett och tårar. Då har man gjort det BÄTTRE än BÄST. Betygen säger inget om ens prestation, det säger bara ett värde utifrån en kursplan. Vad man presterat är alltid BÄST oavsett man får ett F eller ett A. Det du åstakommit är fantastiskt :)

Svar: Tack du. Ja. Utefter de förutsättningar jag haft har jag helt klart presterat det bästa jag kunnat. ;)
Sandra Johansson

3 Anonym:

Grattis . Å svaret är enkelt,en date eller två med symaskinerna ;)

Svar: Ja! Bra svar! 😍
Sandra Johansson

4 Robin:

Grattis!! Vilken jäkla kämpe du är! Sjukt imponerad ♥️

Svar: Tack! ❤️
Sandra Johansson

Kommentera här: