Ett hjärta kan gå i tusen bitar.

Att vända ett barns liv uppochner. Två barn. Rasera hela deras världsbild, slå hål på lögnen de levt i. Lögnen som började som en sanning men som sen förändrades. Bytte karaktär. Intressen förflyttades, dirigerades om. Fokus skiftade, känslor dog. Men hur berättar man att känslor dött? För ett barn? För två?

"Jag vet inte varför, men jag känner mig ledsen. Jag vill skrika, men kan inte. Så hjärtat skriker istället. Inuti."

Orden som skar sönder mitt hjärta. Trasade sönder min värld och ifrågasatte vartenda val jag gjort sen livet tog sin början 2014. Orden som också väckte tigern i mig. Aldrig mer. Aldrig mer ska dessa barn få uppleva något så omvälvande och söndertrasande. Aldrig mer ska någon komma nära nog igen, nära nog att slita ut deras hjärtan och trampa på dom. Aldrig mer. 

Kommentarer:

1 Anna:

Lider så med dig och dina fina små.
Det kommer att bli bättre, jag lovar.
Ta en dag i taget och var där för dina barn.
Kramar.

Svar: Klart det blir bättre. Ett steg i taget. Kram!
Sandra Ribbheden

Kommentera här: