Ensam.

Jag har under sommaren träffat någon. Det avslutades i veckan och jag är åter ensam. Och det slår mig att jag aldrig tagit riktigt vara på ensamheten. Njutit av att bara ha mig själv att rätta mig efter och lägga energi på. 

Idag vart det en utflykt med tvillingarna medan Elza var hos min mor. Väl hemma stämde den slitna trion upp i en skrikfest utan like. Ändock tvättade jag tre maskiner tvätt, levererade middag, dammsög huset och torkade golven. Röjde köket och skiftade i diskmaskinen. Det är magiskt vad som händer när man väljer att lägga energin på rätt saker. 

Sen avslutade vi kvällen tätt ihop på soffan, jag och mina älskade avkommor. Pussar och kramar som skulle räcka en hel livstid. Och innan klockan 19 var alla deras blå ögon slutna och tystnaden ett faktum. Med musik på tvn och ett glas rosé på bordet, avnjuter jag stunden för mig själv. Stannar verkligen upp och uppskattar avsaknaden av något annat sällskap än mitt eget. Livet är fasiken inte så pjåkigt på egen hand. 
(null)
Från dagens utflykt till Helvetesfallet.


(null)
Jag och de nyblivna glasögonbärarna på väg till äventyr.


Kommentera här: