Det är så lite som krävs..

I onsdags hade Elza feber. Dagen därpå var den borta och vi kunde inte hitta felet hur vi än spekulerade. Torsdag kväll uppdagades problemet: förkylningsblåsor i hela munnen. En natt spenderad på soffan med en Elza som vägrade såväl mat, som napp och nappflaska. Även sömnen ratades. Inget dög och tösen var otröstlig. Såklart. Jag vet ju hur ont det gör med EN blåsa. 

Vid tre bytte Niklas av mig men vid halv sex var det återigen uppstigning, mammas famn är det enda som duger. Och så fortsatte det hela dagen. Jag fick inte sätta ner henne. Enda stället att sova på var mammas famn.  Min mamma lånade tvillingarna över natten, även de stora sov borta för att kunna lägga fokus på lilltösen. Hon krånglade fram till 22, sen sov hon till 9 på morgonen. Det hade vänt!

Så kom natten till söndag. Kevin vaknar och vill ha vatten. Det händer aldrig, om han inte är sjuk. Morgonen kommer och hans mun inspekteras. Röda små sår i hela gommen och mängder av blåsor under tungan. Han var dock väldans obesvärad av dom under dagen och humöret var oväntat bra. Tills natten kom. Han har gråtit och gnytt sig igenom hela natten, i symfoni med Elza som helt kommit ur sina sovrutiner. Varannan timme har jag fått ge smärtstillande av olika slag för att han alls ska sova. 

Nu på morgonen är det samma ynkliga gnyende. Han har ont precis hela tiden. Och jag förstår honom. Den största blåsan är snäppet mindre än en tio-krona. Föytande frukost intagen, placerad i soffan med en glass i näven och mamma gömmer sig på toa och fulgråter. 

Det är när sånt här händer som jag inser att min kropp ännu inte har några ork-reserver. Jag lever med näsan ovanför vattenytan och det går liksom bra, tills det stormar och jag sjunker direkt, kippar efter luft och får panik. Känner mig så otillräcklig. Förstår hur oerhört sliten jag är i kroppen när jag inte kan hantera några dagar av sjuka barn. När tårarna konstant bränner bakom ögonlocken och ilskan och irritationen bubblar i mellangärdet. Allra helst när jag vet att det finns en småtting till i huset, som ännu inte har några blåsor. Och jag vet ju att det bara är en tidsfråga. Det känns som att det aldrig tar slut. 

Kommentarer:

1 Anonym:

Här är vi inne på vecka 8 med baciller & virus. & tänkte faktiskt på er en natt när jag blev väckt var 15:e minut. Jag har bara en liten, så även om han kört en 8:a veckors maraton med 41 graders feber vecka följt av 1 veckas öroninflammation OCH 40 graders feber,några dagars pause innan rackarungen drattat dit på scharlakansfeber i år med följt av ögoninflammation & en pencillinkur till då han 2 veckor senare fortfarande hade kvar bacillerna från scharlakansfeber. Så är det bara han som blir som ett plåster å t om följer mamma på toa,tonåringen nöjer sig med att sova i min säng om det är riktigt ynkligt. Fulgråt, vackergråt ja gör vad som krävs för att överleva bacillerna varvet runt å så hoppas jag ni får vara friska & mamman sova & samka kraft. Här äts det choklad & ser mordtv för sammla ork för sjuttielva nlandstingsdater i veckan. Å nästa vecka. Å veckan därefter

2 Anonym:

Här är vi inne på vecka 8 med baciller & virus. & tänkte faktiskt på er en natt när jag blev väckt var 15:e minut. Jag har bara en liten, så även om han kört en 8:a veckors maraton med 41 graders feber vecka följt av 1 veckas öroninflammation OCH 40 graders feber,några dagars pause innan rackarungen drattat dit på scharlakansfeber i år med följt av ögoninflammation & en pencillinkur till då han 2 veckor senare fortfarande hade kvar bacillerna från scharlakansfeber. Så är det bara han som blir som ett plåster å t om följer mamma på toa,tonåringen nöjer sig med att sova i min säng om det är riktigt ynkligt. Fulgråt, vackergråt ja gör vad som krävs för att överleva bacillerna varvet runt å så hoppas jag ni får vara friska & mamman sova & samka kraft. Här äts det choklad & ser mordtv för sammla ork för sjuttielva nlandstingsdater i veckan. Å nästa vecka. Å veckan därefter

Svar: Puh. Blir svettig bara av att läsa! Men så mycket baciller räcker det gott och väl med ett barn! Hade gått under om det aldrig gav sig. ;) hoppas ni kryat på er!
Sandra Ribbheden

3 Anonym:

Skönt o läsa att du kämpar på alla plan, även om de e tungt mellan varven. :D

Svar: Tack! :D
Sandra Ribbheden

4 Anonym:

18 veckor sammanlagt med baciller å virus 😄. Vad ska man säga, vi är proffs på vara sjuka 😉. Värre är att nu är vi till slut friska, då härjar magsjukan på förskolan & kring -25 ute så nu är vi uttråkade & längtar till sommaren

5 Anonym:

18 veckor sammanlagt med baciller å virus 😄. Vad ska man säga, vi är proffs på vara sjuka 😉. Värre är att nu är vi till slut friska, då härjar magsjukan på förskolan & kring -25 ute så nu är vi uttråkade & längtar till sommaren

Kommentera här: